generated by sloganizer.net

7. syyskuuta 2010

Irroitetaan käsi

Uppouduin Youtuben syövereihin, kun minun oikeasti piti lähteä hakemaan uusi lukuvuositarra ja kalenteri yliopistolta. No, ehtiihän ne...

Tämä ei liity nyt tähän musiikkimeemiin millään tapaa, valitettavasti, koska en osannut ujuttaa tätä nyt oikein mihinkään niistä kohdista. Tämä liittyy enemmän tuohon aiemman postauksen keskusteluun ja siihen, oliko Apulanta punkia vai ei silloin kun minä olin teini. No, kuunnelkaa itse ja tehkää päätelmänne.





Olen muuten miettinyt, että mitä tarkoitetaan lapsuudella? Siis kun tuossa meemissä yhtenä päivänä täytyy laittaa biisi lapsuudestani, niin voitaisiinko sopia joku ikähaarukka, joka kuuluu lapsuuteen? Kuuluuko teini-ikä vielä lapsuuteen? Silloinhan tämäkin biisi olisi sopinut siihen, koska olen ollut 15-vuotias tämän biisin julkaisun aikaan.

Tosin varsinaisestihan olen tutustunut Apulantaan vasta pari vuotta myöhemmin, Attack of the A.L. Peoplen myötä, joka ei sitten ollut enää ihan punkia vaan "punk-sävytteistä mollipoppia" (sanoo Wikipedia). Ensimmäinen kosketukseni taisi olla Punk'n'roll-kasetti, jolla oli mm. Apiksen Päivästä toiseen ja Tehiksen Ulkona ja kaikkea ihan huippiksen hienoa musiikkia. Se jos mikä on nostalginen kasetti minulle, kuuntelen sitä vieläkin aina joskus.

Yhtäkkiä tunnen itseni tosi vanhaksi.

6 kommenttia:

irwikissi kirjoitti...

Mietin ihan tuota samaa lapsuusmääritelmää, kun oli siinä meemissä se biisi lapsuudesta!

Ja itse miellän lapsuudeksi ajan ennen murrosikää... Tosin sekään ei ole ihan yleispätevä määritelmä, kun murkkuikä kuitenkin on niin yksilöllinen jutska, hmm... Mut olisko sit semmonen 12 vuotta se käypä lapsuudenraja?

Englanninkielessäkinhän nuoruus- eli teinivuodet alkavat juuri tuon kahdentoista jälkeen; thirTEEN, fourTEEN, fifTEEN...

Eli minä ainakin täten julistan omalta kohdaltani, että kun puhun lapsuudestani, niin se tarkoittaa aikaa jolloin olin 0-12 vuotias! =)

(Tosin kun näitä NYKYAJAN pikkulikkoja(pissiksiä) katselee, niin monet on jo NIIN teinejä siinä 10-12 -vuotiaina ettei oo oikein todellistakaan... :/ Ai mutta, justhan julistinkin puhuvani vain OMASTA puolestani, että olin lapsi 12-vuotiaaksi asti... )

Tiina kirjoitti...

Sovitaan, että se on 0-12 vuotta, niin ei sitten tuu mitään teiniajan musaa laitettua. Se olis niin paljon helpompaa. :D

Maria kirjoitti...

Mä ajattelisin, että alle 15-vuotias on luettavissa lapseksi.
Mutta mä olen jo NIIN vanha, että mun silmissä kaikki alle kolmekymppiset on ihan lapsia ;D

Jos sinä tunnet itsesi tosi vanhaksi, niin et varmaan osaa edes kuvitella miten vanhaksi nelikymppinen voi itsensä tuntea. Alle 35-vuotiaana pidin itseäni vielä nuorehkona...

Tiina kirjoitti...

En mä pidä itseäni vanhana, todellakaan. Mutta tuossa puhuessani siitä millainen Apulanta oli joskus kiljoona vuotta sitten, ja varsinkin kaseteista, niin tuli sellainen tunne, että olen tosi vanha muinaismuisto jo.

Maria kirjoitti...

No sitä tunnetta mä juuri tarkoitinkin.

Tiina kirjoitti...

No hei kelaa, mä olen kuunnellut KASETTEJA teininä. Mulla on koulukavereita, joista se on äärimmäisen huvittava ajatus. :D