generated by sloganizer.net

20. elokuuta 2014

Ollaanko tämä kesä näin

Joku ihana anonyymi tuossa sanoi, että tämä minun blogini on — and I quote — "nykyään Suomen parhaita saliblogeja". Olen hurjan imarreltu ja samalla vähän tuli paha mieli, että tätä tulee päivitettyä niin harvoin nykyään. Salijuttujakaan ei tule usein kirjoiteltua, koska harvoinpa siellä tapahtuu mitään mainitsemisen arvoista. No mutta nyt voin kertoa, mitä salilla tänään "tapahtui" (eli eipä juuri mitään, ja samalla anonyymikin voi ottaa sanansa takaisin).

No. Siinä minä olin aloittelemassa jalkatreeniä ja selasin erilaisia jännittäviä vaihtoehtoja maailman sekavimmasta treenivihostani. Seisoin jalkaprässin vieressä, mutta en ollut vielä latonut siihen painoja, joten joku mieshenkilö kävi tiedustelemassa satunko olemaan tekemässä treeniäni siinä prässissä. Sanoin, että olen juuri aloittamassa ja tyyppi hyväksyi sen mukisematta jatkaen omaa treeniään jossain muualla.

Siinä sitten jumppailin ja punnersin ja maastavedin ja kyykkäilin. Aina välillä satunnaisesti vahingossa vilkaisin sitä aiempaa kysymyksen esittänyttä tyyppiä. Ja joka kerta huomasin, että se vahingossa vilkaisi minua. Aluksi tietysti mietin, että se kyttää sitä prässiä, mutta satunnaiset vilkaisut jatkuivat senkin jälkeen. Ihan vahingossa. Ja sitten ihan treenin loppusuoralla se käveli takaani niin läheltä, että jos se olisi ollut kuuma (siis kirjaimellisesti, muutenhan hänessä ei ollut mitään vikaa), niin sihinä olisi kuulunut nahastani.

Että herranjestas! Oliko tämä nyt sutinaa?! Meikäläisen asteikolla (sillä koskaan-ei-tapahdu-mitään) tätä voisi jo sanoa sellaiseksi! Mitään sen kummempaa sitten ei tapahtunutkaan. Mietinkin nyt, että teinkö sen virheen, että väistin vähäsen, kun tyyppi käveli lähes ihoani koskettaen? Olisiko oikeat soidinmenot jatkuneet niin, että minun olisi pitänyt seistä paikallani, jotta olisin osoittanut olevani mahdollisesti avoin jollekin muullekin? Ja nyt se tyyppi tulkitsi väistöliikkeeni väärin, tai siis silleen, että ei mitään tsänssejä? Apua, en osaa!

Tiedän vain sen, että tein itse saman tänään "yhdelle tyypille" töissä, ja se oli taatusti laskelmoitu läheltäpitihipaisu. Ja se "yksi tyyppi" ei muuten väistänyt milliäkään. Voi tietysti olla, ettei se tajunnut olevansa niin keskellä kulkureittiäni kuin oli. Mutta tämä kuntosalihemmo olisi varmasti pystynyt kulkemaan vähän kauempaakin, ei meidän salilla sentään ihan niin ahdasta ole (eikä minun hartiani niin massiiviset).

No, ehkä tapaamme vielä. Tai sitten emme. Ja mitä siihen "yhteen tyyppiin" tulee, niin vaikka tykkäänkin hänestä oikeasti ihan todella paljon, en mitenkään ajattele, että hän olisi ainoa kala tässä lammikossa. En usko mihinkään "se ainoa oikea" -juttuihin tai että elämäni päättyisi ilman häntä. Siksi en aio enää tehdä mitään peliliikettä, vaikka selvästi saan vastakaikua viime kesää enemmän. Tulee jos tulee. Luultavasti ei tule. Paitsi ihan järkky ikävä kyllä tulee, taas, varsinkin ensialkuun, mutta kyllä se siitä ja uutta matoa koukkuun. Taas.

Tänään oli kyllä sillä tavalla merkittävä päivä töissä, että hän, edellä mainittu, the kesäpoika, puhutteli minua ensimmäistä kertaa ikinä omalla nimelläni. Tiedättehän, miten ihminen tykkää kuulla oman nimensä, kun sen joku ihana tyyppi ääneen sanoon? Se on kuin hunajaa korville. Ääh, kun voitais olla aina näin...

Lisäksi sain tänään tuplasilmäniskun (sellaisen, joka tapahtuu molemmilla silmillä yhtäaikaa) yhdeltä melko viehättävältä, joskin hyvin varatulta tyypiltä. Tässähän on ollut yhtenä päivänä melkein enemmän äksöniä kuin koko vuonna yhteensä!


4 kommenttia:

-a kirjoitti...

Mä oon sitä mieltä, että noi liian läheltä kulkemiset on ihan puhtaita soidinmenoja. Silloin kun sä kävelet sen "yhden tyypin" varpailta tai salilla mies tulee iholle, niin siinähän vain heitetään palloa toiselle. Eli annetaan ymmärtää, että toisen lähellä on turvallista olla. Ja että se toinen voisi nyt sitten vuorostaan tehdä liikkeensä. Nyt sun pitää vaan päättää, että teetko itse seuraavaa liikettä vai jäätkö odottamaan. Mun mielestä on aina fiksumpaa tehdä itse se valinta.

Tuplavinkkaus taas kertoo ehkä siitä, että sulla pilkettä silmässä ;)

Tiina kirjoitti...

Mahtavaa, että täällä on joku mies kertomassa mulle miten nää hommat menee, kun itse olen täyden ymmärryksen ulkopuolella näissä asioissa. Joskus vielä luulin tajuavani miehistä jotain, mutta viime kesä palautti maan pinnalle. Tänä kesänä en enää edes kuvittele tajuavani.

Pilkettä mulla kyllä tosiaan on silmäkulmassa. :D Ja siis en usko, että tämä tuplavinkkaaja olisi edes etäisesti aikeissa tehdä mitään luvatonta, mutta kyllähän vinkkailla aina saa...

-a kirjoitti...

Unohdat nyt ainakin sen tuplavinkkaajan. Kaveri osaa vaan todennäköisesti flirttailla oikein. Eli hän huomasi kivan pilkkeen sun silmäkulmassa ja vastasi sulle. Molempien päivästä tuli vähän parempi. Noin pitäisi ihmisten tehdä enemmän.

Tiina kirjoitti...

Juu juu! Tai en unohda, koska ihan tuttuja ollaan, mutta silleen "unohdan". Siis en todellakaan ole siihen suuntaan kehittelemässä mitään eikä hänkään minun suuntaani, mutta siitä tuli ihan kiva fiilis. :)